lørdag 8. september 2012

Norge TAPTE mot Island. HA HA HA!


Marerittstart for de norske foppalherrer!

(Foto: Daniel Sannum Lauten, VG)
"Stå på nå gutta, dere er jo teoretisk klare for VM..eller EM...er litt usikker. Kom igjen! Spark ballen inn i det andre målet og gi meg litt arbeidsro her!"

Ok. Jeg er ingen foppalfan, selv om jeg som supporter for Runar Jenter 7 tar helt av, men det er noe helt annet.

Overskriften "Vi taper for et lag vi burde ha slått", slår meg som til dels arrogant med tanke på at vi ha har slått Brasil (ja jeg vet litt foppalhistorie - skyt meg!), som vel er et lag vi ikke burde kunne ha slått under noen omstendigheter - rent teoretisk.

Til dels latterlig, i og med at vi med norskblå øyne går inn i hver eneste kvalifikasjonsrunde med innstillingen: "Det er teoretisk mulig å komme til sluttspill, dersom atte om atte hvis." Det er en teoretisk mulighet for absolutt alle (vi slo jo Brasil) kan komme til et sluttspill. Kanskje ikke alle på en gang, et ville vært litt merkelig, men hver sin gang. F.eks. om et lyn drepte alle de andre lagene, så kunne hvem som helst ha blitt verdensmestre.

Og, så er det til dels litt patetisk denne troen på at det norske herrelandslaget skal klare det.Jeg overhører stadig supportere som spekulerer i hvordan Drillos burde gjøre det. hva han gjorde/gjør feil, og hvem som burde/ikke burde spille, og hvilke lag vi burde slå og ikke slå, for å komme til VM, EM eller hva det nå enn måtte være. Beklager, men de norske herrer er ikke gode nok.

De eneste utøverne her til lands som hevder seg i toppen av tradisjonelle herreidretter av internasjonal interesse er kvinnene.

Så Frem til Drillos tar seg en kjønnskorrigerende operasjon, så må vi nok bare infinne oss med at dersom vi kvalifiserer oss til et sluttspill av noe slag, så har vi jævlig flaks! Og dessverre er det få som vinner noe som helst på pur lykke; man skal være litt god også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar