mandag 16. januar 2012

Mokkamann...

Man må jo bare kommentere dette...


Plumbo serverer en skikkelig dårlig vits, Tschawe blir rasende, NRK holder MGP-krisemøte, Kaizers-Terje tømmer øl i hodet på komikeren og leder ved Antirasistisk Senter, Kari Helene Partapuoli, synes ikke at unnskyldningen holder mål.


VG og mediene storkoser seg med dramatikken, kommentatorene krangler om hva som er rasistisk eller ikke og hvem som er mest rasistisk, og så kommer de som mener at slikt må innvandrerne tåle og de som mener at slikt er forkastelig å si.


Dagen derpå ber alle om unnskyldning, mediene storkoser seg med angrende syndere og livet går videre uten at verden gikk under.


Selv leste jeg "møkkamenn" og ikke "mokkamann" og skjønte ikke hva som var morsomt egentlig, så derfor vurderer jeg å bruke brillene oftere. Ikke at jeg synes vitsen ble noe morsommere med "mokkamann", men jeg synes heller ikke den var noe å bråke så forbannet mye om heller. Det er langt morsommere at stakkaren føler seg trøstet av Ole Ivars og Rune Rudberg konsert, og betydelig mer kontroversielt etter min mening.

Men jeg skulle ønske jeg var en flue på veggen med hørselsvern under den seansen. Men jeg er passe syk i hodet.



1 kommentar:

  1. Synes du har fått med d meste....bortsett fra at denne *stakkaren* har fått medieomtale så d holder til neste års Spellemann også :-) Selger nok mye på dette!!!

    SvarSlett