mandag 21. februar 2011

Strippere: reis eder!

Demonstrasjoner verden over!
Riktignok gammelt nytt, men da jeg på dagblodets nettsider skrollet meg nedover etter å ha tagget demonstrasjoner, så kom jeg over denne ikke lengre like aktuelle, men i mitt hode, like viktige saken som den forhåpentlige demokratiseringen av verdens diktaturer.

Nå er det vel kanskje ikke like grusomt å få seg hengt ut på nett som kirkegjenger, som det å bli hengt ut som strippeklubbgjenger; av en eller annen merkelig grunn.

Her til lands, så ser vi jo de samme taktene fra den mer rødgrøntfargede siden ( http://www.dagbladet.no/2011/02/06/nyheter/politikk/kvinnepolitikk/regjeringen/prostitusjon/15329663/ ). Der politikere med sine ærverdige moralske faner, under parolen om å beskytte kvinner mot trafficking, og også tilsynelatende mot seg selv. Den første er jo grei; slavehandel er avleggs og bør kun forbeholdes de som frivillig ønsker seg inn i slaveyrket - jeg kjenner noen.

Den andre derimot, er mer problematisk. Som mann, så ser jeg jo at kvinner bør beskyttes mot seg selv, men samtidig så har man tross alt en viss grad av frihet her til lands, der man i all hovedsak skal kunne følge kardemommeloven. Jeg ser ikke helt hvordan stripping kan skade andre, enn en selv jfr moralske fordommer fra omgivelsene, i alle fall ikke der det er frivillig og noenlunde gjennomtenkt.

Har man lyst til å stå på en scene, kle av seg og vise seg frem i fødselsdrakten (dog uten blod og talg) for en gruppe siklende menn (evt kvinner, men i all hovedsak menn), så er det for meg helt greit. Ikke at jeg ønsker dette som en yrkeskarriere for mine døtre, men den tid den sorg.

At det er en moralsk fordervelse i å selge sex ( i den aller videste betydning), er forsåvidt et greit standpunkt; man ser jo tabloidene som selger sex på forsidene hver eneste dag og man kan jo se på dette som en degenerering av journalistikken og nyhetsmediene generelt. Men, jeg synes dette er helt greit: det er gjennom det moralske forfallet vi får fremgang - det er da menneskene reiser seg og står på sitt: retten til å styre andre, vs retten til å styre seg selv, retten til å beskytte andre mot seg selv vs retten til å beskytte seg selv mot andre.

Jeg elsker moralsk forfall!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar